søndag den 25. marts 2012

Nøddebar med chokolade

I fredags biksede jeg en lækker snack sammen-
nøddebar med chokolade.
Ideen fik jeg her, jeg lavede dog lidt om på opskriften og her kommer min version:

Opskriften:
100g hasselnødder
100g mandler
2 spsk honning
chokolade

Nødderne blendes/hakkes, herefter tilsættes honning. Massen hældes ud på bagepapir og masses flad med en ske, sådan så man får et ca. 1 cm. tykt lag flat nøddemasse på bagepladen.
Ind i ovnen ved 150 grader varmluft i ca. 6-9 min.
Når nøddepladen er kølet lidt af skæres den ud i stænger og når den er helt kold smøres smeltet chokolade på (som man med fordel kan smelte i en tallerken i den slukkede varme ovn).
Wupti lækker nøddebar med chokolade.

 Mmmmmm chokolade
 Den bedste honning (man kan bruge alt slags honning)
  Nøddestængerne eller nøddebræk..
 smeltet chokolade på den engeribesparende måde :o)
 Ham den lille trold, som lå og kiggede og spjættede på legetæppet imens.
Der var lige en rest chokolade, som lige kunne forvandle et par jordbær.. mums ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...